Bewogen door beweging E-boek


Bewogen door beweging - J. van Dasler pdf epub

PRIJS: GRATIS

INFORMATIE

TAAL: NEDERLANDS
GESCHIEDENIS: none
AUTEUR: J. van Dasler
ISBN: 9789055740376
FORMAAT: PDF EPUB MOBI TXT
BESTANDSGROOTTE: 8,25

UITLEG:

Bewogen door beweging is een boek van J. van Dasler

...ijks ruim 8.000 Nederlanders vroegtijdig overlijden als gevolg van bewegingsarmoede [1] ... In Beweging - Bewegen start hier ... . Huis voor Beweging. Deelnemers het plezier en de kracht van bewegen laten ervaren: dat is de passie van waaruit wij werken. Die energie dragen we graag uit. We willen deelnemers inspireren om diezelfde passie als uitgangspunt te nemen in hun eigen leven. Praktijk voor Houding en Beweging. Wij willen graag dat u in beweging blijft. U kunt meedoen met ons! Hieronder staan filmpjes. Ieder filmpje duurt ongeveer 10 min ... Limburg in Beweging - L1 ... . U kunt meedoen met ons! Hieronder staan filmpjes. Ieder filmpje duurt ongeveer 10 minuten. Veel plezier! NB voor mensen met Osteoporose zijn vooral de filmpjes met staande en zittende oefeningen geschikt! 1. Warming-up met armzwaai- en schouderoefeningen 2. Door regelmatig te sporten en bewegen kun je een hoge bloeddruk verlagen. Wetenschappelijk onderzoek wijst uit dat een hoge bloeddruk significant daalt door lichamelijke inspanning, vergelijkbaar met de mate waarin medicijnen dat doen. Alle vormen van beweging zijn goed; zelfs handgreeptraining heeft al effect. Dat kan door het lichaam voldoende herstelmogelijkheden te bieden met slaap en ontspanning, gezonde voeding én met beweging! Sport en bewegen heeft namelijk verschillende positieve effecten op het verminderen van stressklachten en op het herstel van de (hersen)schade als gevolg van langdurige, chronische stress. Door intensief te bewegen, doorbreek je je piekergedrag en de denkstroom. Je focust je even op iets anders dan je gedachten, zoals de route die je aflegt, de oefeningen die je doet of je ademhaling. Je verstand gaat dan op nul, waardoor je met een leeg hoofd weer thuis komt. Door te bewegen train je niet alleen je spieren maar ook je bloedsomloop. Je slagaders worden net als je spieren sterker en soepeler als je ze regelmatig gebruikt door vaak even te bewegen. Sport en bewegen hebben heel duidelijk positieve effecten op de hersenstructuur, executieve (controle) functies van de hersenen en op de fitheid. Door te bewegen blijven we langer gezond, zelfstandig en en draagt bij aan een gevoel van geluk. Daarnaast is het een prachtige manier om met andere mensen in contact te komen. Kortom een geweldige organisatie die de hele regio in beweging krijgt! Haaglanden Beweegt bruist van de energie, creativiteit, talent en brengt beweging in de hele regio. Wij zijn verbinders, aanjagers en uitvoerders die ervoor zorgen dat uiteenlopende partijen bij elkaar worden gebracht en prachtige initiatieven tot uitvoer brengen. In Delft brengen onze buurtsportcoaches inwoners van 0-100 jaar in beweging. Door weinig beweging verstijft de wervelkolom en treedt aantasting van de tussenwervelschijven op. Hierdoor ontstaan pijnklachten die kunnen leiden tot een verdere afname van de activiteit. De klachten kunnen hierdoor verder toenemen waardoor een verdere degeneratie van de wervelkolom optreedt. Door regelmatig te bewegen, train je niet alleen je kuitspieren maar ook je bloedsomloop. De kleine slagaders verwijden en vernauwen zich door spiercellen die net als de spiercellen in je kuit sterker en soepeler worden als je ze regelmatig gebruikt. Stress. Regelmatige beweging kan helpen tegen stress. 'Jongeren moeten echt meer in beweging komen' ... En gebouwen zijn zo ingericht dat je minder hoeft te bewegen, bijvoorbeeld door roltrappen. Dat zijn allemaal stukjes beweging die je mist. Bewegen door oudere cliënten. Bewegen is ook goed voor ouder wordende mensen met een verstandelijke beperking. Regelmatig bewegen zorgt ervoor dat zij lichamelijk gezond, geestelijk gezond én zo zelfstandig mogelijk blijven. Er is een speciaal beweeg- en educatieprogramma om deze groep mensen aan te moedigen en te ondersteunen om meer te bewegen. spieren. Hoe meer je beweegt, hoe beter het lichaam brandstof en zuurstof op kan nemen. Bewegen gaat je steeds makkelijker af, je raakt getraind. Meer energie door meer beweging Als je genoeg beweegt dan: • zijn de spieren, hart, longen en bloed-vaten aan werken gewend. Daardoor kost bewegen minder moeite • voel je jezelf fitter Meer bewegen, waarom eigenlijk? Eerst nog even over die beweegnorm van een half uur matig intensieve beweging per dag.Waarom is het zo belangrijk om je daaraan te houden? Heel simpel: studies laten zien dat deze hoeveelheid activiteit bijzonder effectief is om je gezond te houden. Door het draaien van het hoofd of opstaan komt vloeistof in het evenwichtsorgaan in beweging. Het registreert dat we iets doen, waarbij signalen naar de hersenen worden verstuurd. Door toedoen van o...