Klantenloyaliteit E-boek


Klantenloyaliteit - Marnix Bügel pdf epub

PRIJS: GRATIS

INFORMATIE

TAAL: NEDERLANDS
GESCHIEDENIS: november 2001
AUTEUR: Marnix Bügel
ISBN: 9789043005210
FORMAAT: PDF EPUB MOBI TXT
BESTANDSGROOTTE: 8,67

UITLEG:

Klantenloyaliteit 1e druk is een boek van Marnix B gel uitgegeven bij Financial Times/Prentice Hall. ISBN 9789043005210 klantenloyaliteit'Loyale klanten worden niet geboren, zij worden gemaakt.'Het worden spannende jaren voor het bedrijfsleven. De jaren van de verticale prijsbinding en de macht van de distributie zijn voorbij. De komende decennia hebben de klanten het voor het zeggen, geholpen door de gebruiksvriendelijke technologie. Voor bedrijven betekent het dat het hebben van een klantenbestand niet meer voldoende is. Het zal, met de toenemende macht van de klant, gaan om de loyaliteit van de klanten uit dit bestand. Bedrijven zullen er de komende jaren dus alles aan moeten doen om de loyaliteit binnen het klantenbestand te verhogen. Essentieel voor klantenloyaliteit is het afstemmen van producten, service en dienstverlening op de wensen en verwachtingen van de klant. Helaas verschillen deze wensen en verwachtingen per consument. Een uniforme aanpak zal in de praktijk dan ook weinig effect sorteren. In dit boek is beschreven hoe op een bedrijfseconomische manier een loyaliteitsstrategie wordt ontwikkeld, rekening houdend met de individuele eisen en wensen van klanten. Onderwerpen die aan bod komen zijn onder meer een definitie van klantenloyaliteit, klantparticipatie, loyaliteitsacties, loyaliteitsprogramma's, waarde- en behoeftedifferentiatie. Marnix B gel maakt gebruik van vele cases en geeft honderden tips zodat u meteen aan de slag kunt om ook uw klanten aan uw organisatie te binden.

...Topics vind je praktische artikelen, case studies, onderzoeken, recensies, reportages, strategie- en trendartikelen die je niet mag missen ... bol.com | Klantenloyaliteit | 9789026726484 | Boeken ... . Klantenloyaliteit is niet meer vanzelfsprekend. "Bedankt en tot ziens" is onvoldoende om een herhaalbezoek af te dwingen. Je vaste klanten zijn de ruggengraat van je organisatie. Genoeg reden om eens na te denken wat je kunt doen om hun loyaliteit te versterken. Met een loyaliteitsprogramma versterkt u de binding met uw klanten. Voor meer omzet bouwt u aan duurzame klantrelaties. Lees er alles ov ... Zin en onzin over klanttevredenheid, klantbehoud ... ... . Met een loyaliteitsprogramma versterkt u de binding met uw klanten. Voor meer omzet bouwt u aan duurzame klantrelaties. Lees er alles over Er zijn diverse meetinstrumenten om klantloyaliteit te meten. Een bekend en veel toegepast middel om loyaliteit te meten is de Net Promotor Score (NPS) van Reichheld. De NPS methode gaat uit van het stellen van één centrale vraag aan klanten: "Hoe waarschijnlijk is het (op een schaal van 0 tot 10) dat u onze organisatie zou aanbevelen aan een vriend of collega?" Klantloyaliteit levert een belangrijke bijdrage aan uw omzetvergroting, het geeft namelijk verbetering aan de financiële resultaten. Door uw klanten te belonen voor iedere aankoop in uw winkel kunt u ervoor zorgen dat zij vaker terugkomen. En daardoor krijgt u loyale klanten. Om klantloyaliteit te bereiken biedt Klantkaart een spaarsysteem met een chipkaart waarop de klant bij iedere aankoop ... Klantloyaliteit meten. Tevreden klanten zijn mooi, klantloyaliteit is nog beter. Loyale klanten leveren nog meer op dan tevreden klanten.RenM|Matrix heeft daarom een instrument voor loyaliteitsonderzoek ontwikkeld dat een organisatie munitie geeft om niet alleen op tevredenheid maar ook op klantloyaliteit of klantenbinding te sturen....