God Als Mens E-boek


God Als Mens - McGrath, A. pdf epub

PRIJS: GRATIS

INFORMATIE

TAAL: NEDERLANDS
GESCHIEDENIS: juni 2007
AUTEUR: McGrath, A.
ISBN: 9789043513050
FORMAAT: PDF EPUB MOBI TXT
BESTANDSGROOTTE: 6,2

UITLEG:

OVERDENKINGEN BIJ DE KOMST VAN JEZUSAan de hand van een aantal schilderijen en gedichten reflecteert Alister McGrath over een van de belangrijkste heilsfeiten: het wonder van Gods menswording. McGrath weet opnieuw oude Bijbelse begrippen op een indringende manier tot leven te brengen. We worden als lezer geoefend in het aandachtig kijken naar bijzondere schilderijen. Hierdoor krijgen we oog voor bijzondere momenten tijdens het leven van Christus waarop bleek wie Hij werkelijk was. Het lukt Alister McGrath zijn lezers onder de indruk te laten komen van dit wonder.overdenkingen over een van de belangrijkste gebeurtenissenbeeldende besprekingen van gedichten en schilderijenverwijzingen naar afbeeldingen op het internetvoor persoonlijke overdenking of als waardevol geschenkAlister McGrath is een internationaal bekend theoloog. Hij is Professor of Historical Theology in Oxford. Van zijn hand verschenen bij Uitgeverij Kok onder andere: Christelijke theologie (3e druk 2005); Bruggen bouwen (3e druk 2005); Christus kennen (2003); Theologie. De basis (2005), Dawkins' God (2006) en Scheur de wolken, kom bevrijden (2007).

... God niet nodig om gelukkig te worden. Een Amerikaanse website verzamelde daarom 21 redenen op waarom slimme moderne mensen niet (meer) in God geloven ... Wat staat de mens te wachten na de dood? ... . De komende weken laat theoloog Marinus de Jong juist zien waarom geloven in God ook nu nog logisch is. In het Oude Egypte beschouwde men natuurlijke en bovennatuurlijke drijfkrachten, wetmatigheden en principes die in de hele kosmos functioneren als 'netjer' (mv. netjeru). De term werd later, bij gebrek aan een betere, door de Grieken vertaald als θέος, theos. Daarom werd de term in de westerse cultuur ge ... bol.com | Wat God bewoog mens te worden | 9789023912781 ... ... . netjeru). De term werd later, bij gebrek aan een betere, door de Grieken vertaald als θέος, theos. Daarom werd de term in de westerse cultuur gelijkgesteld met 'god' of 'goden'. Maar nu, voor de eerste keer in de geschiedenis, verscheen Jezus niet slechts als mens, maar werd volledig mens. Toch is Hij nog steeds God. Hij is zowel God als mens. Een belangrijk verschil tussen deze mens Jezus en elk ander mens is, dat Jezus zondeloos was (en nog steeds is). Wij mensen zijn vol zonde. We zondigen elke dag. God werd als mens geboren, als baby klein en teer, voor mensen diep verloren, kwam Hij op aarde neer. Hij liet zijn rijkdom varen, van 's hemels heerlijkheid om zich te openbaren, tot nederig vlees bereid. Alleen zó kon Hij komen, als Redder van ons al, wij komen zonder schromen, met zonden zonder tal. Hij is gemaakt tot zonde, biedt ons ... Het betekent ook dat we, als we in alle kortheid het verhaal van het evangelie vertellen (aan elkaar en aan anderen), dat verhaal niet laten domineren door het begrippenpaar zonde en vergeving, maar door de realiteit van de mens als geschapen naar Gods beeld en het werk van de drie-enige God die dat beeld weer herstelt in Christus. En: als God mens werd, waarom hebben we dan zo'n moeite met deze ongehoorde bevestiging van de historische dimensie - waarom vallen we vaak liever terug op een algemene God of op een privé-God? Met bijdragen van o.a. H. Veldhuis (Verlichting: moeiten en kansen), De mens is daarom uniek in de hele schepping en heeft daarom een materieel aspect (lichaam) en een immaterieel aspect (ziel/geest)...